اخبار سلامت ایران

شما می توانید در این وبلاگ گزیده ای از اخبار سلامت ایران را در یک جا مشاهده کنید.

اخبار سلامت ایران

شما می توانید در این وبلاگ گزیده ای از اخبار سلامت ایران را در یک جا مشاهده کنید.

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسۀ ستاد ساماندهی جوانان که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، افزود: با توجه به نیاز جامعه به آموزش‌های پیش از ازدواج و افزایش آمار طلاق، باید مراکز مشاوره در سطح استان توسعه یابند و دستگاه‌های متولی در این زمینه از جمله دادگستری تلاش بیشتری برای جلوگیری از وقوع طلاق داشته باشند.

عبدالمحمد زاهدی افزود: باید مراکز آموزشی و مشاوره از نظر کمی و کیفی تقویت شوند چون نقش مؤثری در کاهش آمار طلاق و افزایش توان مدیریتی جوانان در زمینۀ حل مشکلات خانواده دارند.

زاهدی افزود: نقش مراکز مشاوره در کاهش طلاق در صورتی که فرهنگ‌سازی درست و به‌جا دربارۀ آن‌ها صورت گیرد و مردم در مواقع نیاز به مشاور یا روان‌شناس مراجعه کنند بسیار مؤثر خواهد بود.

استاندار با تأکید بر ضرورت نیاز به مشاوره قبل از ازدواج افزود: افراد با مراجعه به روانشناس دیدگاه و رویکرد خود را نسبت به زندگی اصلاح کرده و با دیدی بازتر برای انتخاب همسر آینده و حل مشکلات تلاش خواهند کرد.

زاهدی گفت: در همین راستا باید با برنامه‌ریزی و کار عمیق و با ایجاد فرصت‌های مناسب آموزشی، زمینه‌های لازم را برای پیشبرد اهداف و کاهش آمار طلاق در استان انجام داد.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌برداری از توانایی‌های علمی، آموزشی و تخصصی متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اجرایی طرفین و انجام فعالیت‌های مشترک در موضوعات مورد توافق در ارائه خدمات آموزش و درمان در حوزه سلامت روان منعقد شد.

از محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به شناخت نیازهای کشور در زمینه آموزش حرفه‌ای و تخصصی و برنامه‌ریزی در جهت رفع موانع موجود با توجه به ویژگی‌های هر یک از طرفین، همکاری و اجرای طرح‌های مشترک آموزشی، خدمات تخصصی، فناوری و اشتغال، استفاده از ظرفیت‌ها، امکانات، تسهیلات طرفین در راستای خدمت‌رسانی به جامعه، برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی و کارورزی با ارائه گواهی مشترک، برگزاری همایش، نشست و گردهمایی‌های مشترک در حوزه‌های مختلف سلامت روان با کاهش آسیب جامعه، برگزاری دوره‌های کارورزی و کارآموزی زیر نظر اساتید دانشگاهی برای افزایش مهارت‌های دانشجویان متخصص و انجام همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی در حوزه بین‌الملل اشاره کرد.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، گروه پزشکان شهید هدایت خدمات پزشکی در زمینه‌های دندان پزشکی، مامایی، پزشک عمومی، دامپزشکی، روانشناسی و مشاوره به مناطق محروم از تاریخ  24 تا 31 مردادماه اردوی جهادی درمانی- فرهنگی را در شهر هلشی شهرستان کرمانشاه برگزار می‌کنند.

در این اردو بیش از 160 جهادگر پزشک عمومی و دندانپزشک، متخصصان  قلب، اورولوژی، اطفال، زنان، غدد، دندانپزشک کودکان، جراح ریشه دندان، متخصص فک و صورت، داروساز، دامپزشک، پرستار، فیزیوتراپ، روانپزشک و ... و همچنین کارشناسان حوزه فرهنگ و رسانه در قالب گروه‌های درمانی و آموزش، فرهنگی و پشتیبانی حضور خواهند داشت.

این گروه با تجهیز و راه اندازی 2 درمانگاه مجهز پزشکی و دندانپزشکی و هم‌چنین تیم سیار دامپزشکی خدمات درمانی و فرهنگی را به مردم منطقه ارائه خواهند داد.

هم‌چنین برای سهولت دسترسی به درمانگاه‌ها و با توجه به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با کمک معتمدان محلی، دهیارها و بسیج روستاها، مردم توسط مینی‌بوس از روستاها به درمانگاه اعزام و پس از انجام کارهای درمانی به روستاهای مبدا منتقل می‌شوند.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی از نظر سلامت روان نیازمند توجه ویژه و جدی هستیم.

به گزارش ایسنا محمد حاتمی در جلسه بیست و یکم رسمی علنی شورای اسلامی استان تهران اظهارکرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم. در دهه‌های گذشته تهدیدات زیادی همچون تهدیدات امنیتی فرهنگی و اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم که با رشادت شهدا و زحمات مسئولان آنها را پشت سر گذاشتیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی با همه اوضاعی که در منطقه وجود دارد ما تهدیدات چندانی نداریم اما آنچه که باید به عنوان تهدید به آن اشاره کرد بحث سلامت روان است. در واقع بحث سلامت روان یکی از موضوعات مهم در دهه پنجم انقلاب اسلامی است حتی دشمن روی خانواده‌ها، جوانان و نگرش‌ها و رفتار آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند که با توجه به فضاهای مجازی و رسانه‌های در اختیار آن‌ها این موضوع اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و روانی و اختلالات روانی در برخی شاخص‌ها نزدیک به بحران یا در بحران هستیم، گفت: امروز از هر چهار ازدواج حداقل دو نفر به سمت طلاق و ناسازگاری می‌روند. این عدد نزدیک به بحران است. همچنین در بقیه شاخص‌ها مانند اعتیاد و حاشیه‌نشینی استان تهران و شهرستان‌های آن به دلیل مهاجرت های بی‌رویه‌ نرخ بالایی دارد.

به گفته حاتمی، بیش از ۲۴ درصد مردم نیازمند خدمات روانشناسی و مشاوره هستند و این عدد بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه سن ازدواج افزایش یافته و این موضوع نیز نگران کننده است، گفت: سن اعتیاد نیز کاهش یافته و به زیر ۱۴ سال رسیده است همچنین شیب جمعیت ایران به سمت سالمندی سوق یافته که تمهیدات لازم را به جهت اینکه سالمندان جزو گروه‌های در معرض خطر قرار دارند انجام ندادیم. در کل در دهه پنجم انقلاب اسلامی از نظر سلامت روان نیازمند توجه ویژه و جدی دهستیم به عنوان مثال استان البرز و شهرستان‌های تهران به دلیل جمعیت و کمبود خدمات بهداشتی و فرهنگی جزو مناطق در معرض خطر محسوب می‌شوند، لذا باید پیشگیری کرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: امروز نباید به سلامت به عنوان درمان نگاه کرد. نگاه سلامت‌محور در کل دنیا یعنی کاری کرد تا فردی به درمانگاه، کلینیک و مراکز مراجعه نکند. افرادی که برای درمان به این مراکز مراجعه می‌کند برگشت او به حالت اولیه بسیار سخت است لذا باید کاری کنیم که بیمار نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: نیازهای اولیه ما این است که مسایل روانشناسی و مشاوره را به درون خانواده ها ببریم. همانطور که پزشک خانواده داریم باید روانشناس خانواده نیز داشته باشیم. براساس استاندارد جهانی برای هر 50 خانوار به یک روانشناس نیاز است و ما میتوانیم با توجه به سرمایه اجتماعی که در اختیار سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور قرار دارد حداقل در سطح استان تهران این موضوع را پیاده کنیم.

حاتمی تاکید کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به عنوان صنف تخصصی روانشناسی و مشاوره در کشور با مصوبه مجلس شورای اسلامی و حکم ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرده و دارای شعبات استانی در همه استانها است. در حال حاضر 30 هزار عضو رسمی داریم و حدود شش هزار نفر از آنها موفق به دریافت پروانه تخصصی شده اند. 
در پایان تفاهم نامه همکاری فی مابین شورای اسلامی استان تهران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به امضا رسید.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، مهدیه گنجه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد کل تماس‌های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی(۱۲۳) از زمان راه‌اندازی تا پایان مهرماه سال جاری هزار و 18 مورد بوده است.

وی افزود: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های دارای جمعیت بالای 50 هزار نفر از اولویت‌های قانون برنامه ششم توسعه و سازمان بهزیستی کشور بود که خوشبختانه این مرکز تخصصی مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی با پیگیری خانم کاظم زاده رئیس اداره بهزیستی در این شهرستان راه‌اندازی و از اسفند 96 فعالیتش را آغاز کرد.

مسوول اورژانس اجتماعی بهزیستی لامرد با ارائه گزارشی از وضعیت پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز گفت: از زمان راه‌اندازی اورژانس تاکنون 335 پرونده در این مرکز تشکیل شد که بیشترین موارد مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری است.

گنجه با بیان اینکه اورژانس اجتماعی شامل مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و خدمات سیار اورژانس اجتماعی (تیم و خودروى سیار) است، گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 260 تماس با خط تلفن اورژانس شهرستان برقرار شد که براساس آمار کارشناسان؛ بیشترین تماس مربوط به خشونت‌های خانوادگی بویژه کودک آزاری و همسرآزاری بوده است.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی یکی از واحدهایی است که برای مداخله و کاهش آسیب‌های اجتماعی با ورود به موقع در بحران‌ها از وقوع بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری و از تبدیل شدن بسیاری از اتفاقات به آسیب یا بحران جلوگیری می‌کند و از ابتدای سال جاری تا کنون؛ تعداد خدمات مشاوره و مددکاری موثر توسط اورژانس بهزیستی شهرستان، هزار و 258 مداخله در بحران، هزار و 2 مورد اعزام واحد سیار اورژانس و تماس با مداخلات خط تلفن نیز 580 مورد بوده است.

گنجه با بیان اینکه اطلاع رسانی، آگاهسازی، آموزش و مداخلات روانشناسی و مددکاری از جمله برنامه‌های اورژانس اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در کنار دیگر واحدهای سازمانی بهزیستی با برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی توسط کارشناسان مرکز با موضوعات مختلف کنترل خشم، تروما یا شکست عشقی، پیشگیری از خودکشی، تاب‌آوری و مهارت‌های ارتباطی و همچنین حضور مستمر واحد سیار اورژانس در روستاها و بخش‌های شهرستان، مراکز آموزشی و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره، اقدماتی را در زمینه پیشگیری از آسیب‎ها و آگاه‌سازی جامعه انجام داده است که نیاز به حمایت رسانه ها، فعالان اجتماعی، معتمدین و شوراها می باشد تا بتوانیم اورژانس اجتماعی را کامل تر به جامعه معرفی کنیم.

مسوول اورژانس اجتماعی بهزیستی لامرد با اشاره به اینکه عمده مداخلات در شهرستان مربوط به کودک آزاری است،گفت: در طول مدت فعالیت اورژانس تا پایان مهرماه امسال، از 126 پرونده مربوط به کودک آزاری تنها یک مورد به مراکز نگهداری ارجاع شد و مشکل 125 پرونده با مداخلات روانشناسی و مددکاری رفع شد و والدین و افرادی که با کودک در تعامل بودند، پس از مشاوره و دریافت خدمات مددکاری، رفتار مناسب تری در پیش گرفتند و وضعیت بحرانی مرتفع شد.

وی با درخواست همکاری از مردم در ارائه گزارش موارد آسیب به خط 123 اورژانس اجتماعی، تصریح کرد: پرونده‌های کودک آزاری باتوجه به حساسیت موضوع در اولویت مداخله اورژانس قرار می‌گیرد، انواع کودک آزاری باعث آسیب جدی به آنان می‌شود و کودکان آزاردیده در همه جنبه‌های رشد جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی با مشکلات و نارسایی‌های فراوانی روبرو خواهند شد.  از طرف دیگر فرد آزاردهنده معمولا از اعضای خانواده یا نزدیکان کودک است و دارای مشکلات روحی بوده و این رفتار نامناسب با کودکان به دلیل کمبود مهارت‌های زندگی و فرزندپروری در وی رخ می‌دهد.

این مسوول با تاکید بر اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی ویژه والدین و اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی کودکان با همکاری دیگر ادارات  شهرستان ضروری است،  بیان کرد: نحوه ارائه خدمات اورژانس در موارد کودک آزاری بدین شکل است که تماس گیرنده می‌تواند خود کودک، والدین و سایر بستگان فرد، همسایگان، مهدهای کودک، مدارس و مراکز آموزشی و هر فرد مطلع از مورد آزاردیده باشد، پس از برقراری ارتباط و دریافت اطلاعات اولیه، اقدامات لازم باتوجه به نوع آزار (جسمی، جنسی، روانی، غفلت و سهل انگاری) شامل مصاحبه و ارزیابی، بازدید از منزل، خدمات مددکاری و مداخلات روانشناختی، اقدامات درمانی، قضایی و آموزشی باتوجه به کودک آزار دیده انجام می‌شود.

به گزارش فارس، زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، همسران و کودکان آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولین آزار دیده از جمله گروه‌های هدف مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند که گروه متقاضی دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه حضوری به مرکز اورژانس(خیابان شهید آوینى، روبروى اداره بهزیستى) یا تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

سه شنبه‌های مشاوره‌ای این هفته با موضوع "هرمنوتیک در مشاوره و روان درمانی" به همت انجمن علمی دانشجویی مشاوره، انجمن مشاوره ایران و گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، این برنامه از سلسله برنامه‌های مشاوره‌ای است که روزهای سه‌شنبه در قالب موضوعات مختلف برگزار می‌شود که این با  با حضور دکتر فرحبخش (رئیس مرکز مشاوره،  هیئت مدیره انجمن مشاوره ایران و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) ۱۲ آذر در دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حاتمی در نشست خبری که در مرکز پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: اساسنامه سازمان روانشناسی در سال ۱۳۸۲ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. 

رئیس سازمان روانشناسی کشور به سه وظیفه ذاتی این سازمان اشاره کرد و افزود: یکی از بحث‌های مهم در این حوزه بحث روانشناسی و مشاوره است، براساس بند ۳۰ ماده ۳، هر فردی که در کشور می‌خواهد کار مشاوره و روانشناسی انجام دهد باید به عضویت این سازمان درآید، زیرا تنها مرجع صدور پروانه اشتغال این نظام است.

وی متذکر شد: دومین وظیفه ما در نظام روان‌شناسی بحث نظارت تخصصی بر کار مراکز مشاوره و سومین وظیفه موضوع توانمند‌سازی روان‌شناسان است، علاوه بر این، همواره دوره‌های کوتاه مدت‌، بلند مدت همراه با انواع کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود تا مشاوران ما به استانداردهای حرفه‌ای برسند. 

حاتمی به وظیفه دیگر این سازمان یعنی ارتقای حقوق شهروندی اشاره و بیان کرد: از سالی که اساس‌نامه نظام پزشکی تصویب شده یک تحرک جدی به لحاظ کمی و کیفی اتفاق افتاده و خوشبختانه هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی کشور با بیان تغییرات کیفی در جامعه، تصریح کرد: یکی از تهدیدات مهم در دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی بحث جوانان و خانواده است، ما توانستیم خودمان را به نوعی در مقابل تهدیدات امنیتی و فرهنگی حفظ کنبم، اما هم‌اکنون با تهدیدات و آسیب‌های جدی در حوزه جوانان، خانواده، گسست نسلی و بروز انواع اختلات روانی روبه‌رو هستیم که باید برای مواجه با آن تمهیداتی بیندیشیم. 

وی با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون در کشور در نرخ افسردگی، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در برخی از شاخص‌ها به بحران نزدیک هستیم، اضافه کرد: نظام روانشناسی کشور در خط مقدم جبهه مبارزه و کاهش آسیب‌ها است. 

حاتمی ادامه‌ داد‌: در شاخص بروز اختلالات روانی در کشور نگرانی وجود دارد، اما خوشبختانه نگرش مردم در سال‌های اخیر نسبت به روان‌شناسی تغییر کرده است. 

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی کشور با بیان اینکه این تغییر نگرش می‌تواند حرکت مثبتی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی باشد، متذکر شد: هم‌اکنون نگرش همه مردم به روانشناسی و مشاوره به عنوان دو مقوله‌ای است که به بروز رفتار سالم در آن ها منجرب می‌شود بوده و نگاه بدبینانه‌ای که در گذشته شاهدش بودیم، اصلاح شده است.

وی با اشاره به آمار پرفروش کتب روانشناسی در نمایشگاه کتاب تهران، بیان کرد: بیش از 30 درصد موضوعات فضای مجازی مربوط به حوزه مشاوره و روان‌شناسی است که در آن مردم به مبادله اطلاعات در این مقوله می‌پردازند. 

حاتمی ادامه داد: روان‌شناسی و مشاوره به علم محبوب خانواده‌ها تبدیل شده و فضای مجازی بسیار به این محبوبیت کمک کرد و آگاهی مردم را نسبت به شناخت خود و خانواده افزایش داد. 

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه امروزه یکی از گروه‌های مرجع در اجتماع روان‌شناسان و مشاوران هستند، یادآور شد: این مرجع بودن به خاطر این است که مشاوران و روان‌شناسان به عنوان معتمد و محرم اسرار مردم روی نگرش و تغییر رفتار آنها می‌توانند تاثیر مستقیم بگذارند. 

وی به مهم‌ترین وظیفه این سازمان یعنی نظارت و بازرسی اشاره کرد و گفت: ساختارهای نظارت و بازرسی را تشکیل دادیم و بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در بحث نظارت محسوس و نامحسوس مشارکت دارند، آنها فضای مجازی را رصد می‌کنند تا سوءاستفاده‌کنندگان با عناوین جعلی نتوانند اقدامی در این فضا انجام دهند. 

حاتمی ادامه داد: در بحث نظارت و در بخش نوبت‌دهی کمیسیون‌ها و مصاحبه‌ها اعضای این کمیسیون را افزایش داده‌ایم و در بخش توانمندسازی روان‌شناسان و مشاوران بحث آموزش‌های مداوم آن‌ها را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با اشاره به هماهنگی ملی، تصریح کرد: با کلیه وزرایی که در حوزه مسایل و آسیب‌های این موضوع دخیل هستند مانند وزارت بهداشت و آموزش‌و‌پرورش ملاقات کردیم و انعقاد تفاهم‌نامه با این وزارت‌خانه‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به بروز انواع و اقسام بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب آسیب‌های اجتماعی در بعضی از شاخص‌ها نگران‌کننده است و اگر بخواهیم به علت‌های آن اشاره کنیم باید از گسست نسلی، آسیب‌های فضای مجازی تحولات منطقه، مشکلات اقتصادی و فقر و ناهماهنگی‌های حاضر در کشور در بحث مسائل مربوط به روانشناسی را بیان کرد.

حاتمی ادامه داد: دشمن در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و تا حدودی هم موفق بوده است.

حضور ۱۳۵ نفر مشاور در مرکز مشاوره آستان قدس

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی نیز در ادامه این نشست با اشاره به وقف علمی در خدمات مشاوره، گفت: این مرکز بیش از یک سال است که تاسیس شده، اما مشاوره با رویکرد حرفه‌ای حدود دو دهه بوده که در این آستان شروع شده است.

محسن اصغری نکاح با اشاره به حضور ۱۳۵ نفر مشاور در مرکز مشاوره آستان قدس، تصریح کرد: خدمات مشاوره در این آستان توسط افرادی ارائه می‌شود که عضو نظام روان‌شناسی هستند.

وی در مورد قیمت خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در مراکز مشاوره آستان قدس افزود: ۵۱ تا ۵۳ هزار ساعت مشاوره در این مراکز انجام می‌شود که ۲۳ هزار ساعت آن برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به زائران صرف شده و این خدمات برای زائران رایگان بوده و برای کارکنان این سازمان شامل 20 درصد هزینه‌ها و برای مجاوران نیز هزینه خدمات مشاوره زیر قیمت تعرفه‌های نظام است. 

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به اولین وقف علمی و مشاوره‌ای اشاره کرد و گفت: یک نرم افزار تلفن همراه در فضای اندروید طراحی شده تا مشاوره مجازی هم ممکن شود با اولین وقف علمی و مشاوره‌ای مشاوران ما می‌توانند خدمات خود را با عنوان وب ارائه دهند.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

کرج - رئیس هلال احمر شهرستان کرج از استقرار کاروان سلامت هلال احمر در گرمخانه‌ها خبر داد.

هاشم نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار  کرد: داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر با اسقرار کاروان سلامت در یکی از گرمخانه‌های سطح شهر نسبت به ویزیت رایگان، درمان، ارائه مشاوره روانشناسی و انجام تست فشارخون ۴۰ نفر از مراجعین اقدام کردند.

وی افزود: مددکاران اجتماعی و کارشناسان مسائل اجتماعی، پزشکان و روانشناسان خیر می توانند با عضویت در هلال احمر گام های موثر برای ارتقای سطح سلامت جسمی - روانی اقشار مختلف بخصوص افراد آسیب پذیر  بردارند.

  • امیر مهدی اسلامی
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، روز گذشته با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، ضمن اشاره به ساختار کنونی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، اظهار داشت: از اینکه این فرصت فراهم شده است که درباره مسائل روانشناسی و مشاوره کشور صحبت کنیم، بسیار خرسندیم.

وی افزود: امروز در کسوت مسئولیت بسیار حساس و مهم سازمان روانشناسی و مشاوره کشور در مدت کوتاهی که مسئولیت سازمان را بر عهده گرفته‌ام تحولات زیادی در سازمان ایجاد شده است.

حاتمی ادامه داد: روانشناسی و مشاوره یک فرصت بزرگ جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روانی است، اما نیازمند حمایت مجلس هستیم.

رئیس سازمان نظام روانشانسی و مشاوره کشور، افزود: ما باید تاب‌آوری سلامت‌روان جامعه را افزایش دهیم، فضاهای مجازی را کنترل و سواد سلامت‌روان جامعه را افزایش دهیم. قطعاً صدا و سیما باید همکاری جدی با ما داشته باشد و برای نظارت و اجرای برنامه‌ها نیازمند کمک و اختصاص بودجه مستقلی برای سازمان هستیم.

وی اظهار داشت: مسئله مهم دیگری که باید دستور دهید، موضوع بیمه سلامت روانشناسان و مشاوران و اجرای بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه موضوع «مشمول بیمه پایه» و «بیمه تکمیلی» مراجعین به مشاورین و روانشناسان همانند پزشکان هستیم.

در ادامه این دیدار، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، با ابراز خرسندی از دیدار با مسئولین سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، گفت: از اینکه دکتر حاتمی ریاست سازمان را برعهده دارد جای خوشحالی دارد. گزارش و نکات مهمی را ایشان بیان کردند. قطعاً سازمان باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: مواردی را که بیان شد، مورد تایید است و باید پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در خصوص بودجه و کمک مالی و بیمه سلامت روانشناسان و مشاوران و همکاری صدا و سیما با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دستورات لازم را صادر کرد.

  • امیر مهدی اسلامی