اخبار سلامت ایران

شما می توانید در این وبلاگ گزیده ای از اخبار سلامت ایران را در یک جا مشاهده کنید.

اخبار سلامت ایران

شما می توانید در این وبلاگ گزیده ای از اخبار سلامت ایران را در یک جا مشاهده کنید.

  • ۰
  • ۰

بهمن بهمنی عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، تندرستی تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلکه تندرستی نداشتن هیچ‌گونه مشکل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است.


وی افزود: اهمیت سلامت روان از موضوعات مهم در هرجامعه و کشور است و در این راستا سازمان بهداشت جهانی هر ساله یکی از موضوعات مبتلا به جوامع را انتخاب می‌کند و به آن می‌پردازد که در سال ۲۰۱۷ نیز موضوع افسردگی را انتخاب و پویشی یک ساله برای پرداختن به آن با شعار «بیا حرف بزنیم» راه‌اندازی کرده است.


بهمنی گفت: افسردگی اختلال روانی شایعی است که سن و سال و جغرافیا نمی‌شناسد و همه جوامع و گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و هفته پیش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد اختلال‌های روانی بخصوص افسردگی دلیل اصلی عدم سلامت روان و ناتوانی در سراسر جهان هستند.


وی گفت: نرخ شیوع افسردگی در همه جا رو به افزایش است و برخلاف برخی نظرات شیوع این بیماری به مرفه بودن یا نبودن ارتباطی ندارد و نباید آمارهای اشتباه را در بین جامعه مطرح کنیم.


بهمنی افزود: معنایی که افراد در زندگی خلق می‌کنند، ارزیابی‌های منفی، ماندن در گذشته غیرقابل جبران و آینده منفی که تکرار گذشته است فرد را از برطرف کردن مانع و فعال بودن باز می‌دارد و تداوم افکار ناکام و عوامل متعدد دیگر با معنادهی غلط، فرد را به ورطه افسردگی می‌کشاند.


عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: برخی از افراد تعریف صحیحی از افسردگی ندارند و در مواجه با غم و اندوه از احساسات واقعی خود فرار می‌کنند تا برچسب افسردگی نخورند در صورتی که روان سالم در مواجه با غم و غصه باید اندوه خود را بروز دهد و غم و اندوه و خلق افسرده به معنای افسردگی نیست.


وی یادآور شد: هر حالتی افسردگی نیست و درمان افسردگی دارو نیست و افراد باید با ارجاع به روانپزشک، روانشناس و مشاوره افسردگی معنادهی غلط و تفکرات نادرست را برطرف نمایند تا از بسیاری از اختلالات در امان باشند.

  • ۹۹/۰۱/۰۹
  • امیر مهدی اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی